Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Chodím městem a dívám se za vrata aneb Jak jsem přišel o Helmuta

Nedávno u nás na Kladně dul silný vítr. Dul tak silně, že mi dvakrát sfoukl Helmuta z hlavy. Abyste rozuměli, Helmut je, vlastně byl, můj černý manžestrový klobouk. Když mi ho sfoukl potřetí, právě jsem šel kolem plotu, ale...

Co čert nechtěl, tentokrát můj apartní klobouček neskočil na zemi, jako dvakrát předtím, a nemusel jsem za ním běžet, ale... Za plotem pěkné vilky. Co teď? Setrvačností jsem udělal ještě pár kroků a přitom jsem se rozhodoval, jestli mám Helmuta oželet, nebo nesměle zazvonit a s omluvou, že vyrušuji, požádat majitele domu o jeho navrácení?

Buďto se mi vysměje nebo mi vynadá – analyzoval jsem, co je horší… Nakonec jsem sebral odvahu a s obavou, že mi vzteklý domácí vyleje na hlavu kýbl vody, jako kdysi, když jsme s klukama z lumpárny zvonili na zvonky, jsem krátce stiskl zvonek, ale...

Nic. Odvážněji jsem zazvonil podruhé a potřetí, ale… Zase nic. Místo pana domácího, se však ozval domácí pes. Lekl jsem se ho, protože jsem s ním nepočítal resp. proto, že jsem špatně pochopil cedulku na vrátkách, na které stálo: Tady hlídám já! Myslel jsem, že to je varování zlodějům od domácího, ale…

On tu přede mnou stál středně velký žlutý pes, kterému někdo ostříhal hřívu. Zuřivě štěkal a při každém zazvonění, se intenzita jeho štěkotu ještě násobila. Potom až zajíkavě chroptěl, i když jsem nezvonil, ale… Najednou zmizel. Co se děje, že by se vrátil majitel domu – doufal jsem. Ale…

Pes se vrátil a v tlamě svíral mého Helmuta. Po čichu asi poznal, že patříme k sobě, a když nemohl na mě, tak si vylil vztek alespoň na Helmutovi. Vyhazoval ho do vzduchu a zase chytal do své mordy. Válel se s ním po zemi. Přidržoval si ho tlapami a se vzteklým vrčením ho rval svými tesáky, až z Helmuta cucky létaly.

Tak takhle bych asi dopadl, kdyby mě dostal do svých spárů, pomyslel jsem si. Promiň, Helmute, odpočívej v pokoji, omluvil jsem se milované pokrývce hlavy, za to, že jsem se zachoval zbaběle a nevyrval ji psovi z tlamy.

P.S. Takticky jsem ustoupil, ale... Ještě hodně dlouho, jsem za zády slyšel nenávistný štěkot.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Luboš Chott | pátek 23.4.2021 5:50 | karma článku: 9,68 | přečteno: 169x
  • Další články autora

Luboš Chott

Moje divadelní cesta z Kladna do Strakonic aneb Mé divadelní pětiletky

Jižní Čechy mám rád – s klukama jsme tam jezdili na čundr na různá místa, ale do Strakonic nikdy. Kdyby mi tehdy někdo řekl, že tam jednou budu hrát divadlo, tak bych se mu asi vysmál. Ale... Nikdy neříkej nikdy.

5.7.2023 v 7:21 | Karma: 8,01 | Přečteno: 247x | Diskuse| Společnost

Luboš Chott

Chodím městem a dívám se za vrata aneb Tady je Volfovo!

Se zvědavostí sobě vlastní, jsem na streamu shlédl 16. zasedání zastupitelů města Kladna, ale... Žádné překvapení se nekonalo. Primátor Volf v duchu, že zasedání městského zastupitelstva není žvanírna, rázně umlčoval opozici, ale...

24.3.2022 v 3:55 | Karma: 5,38 | Přečteno: 289x | Diskuse| Společnost

Luboš Chott

Paní předsedkyně Sněmovny ČR, postavte neukázněné poslance a poslankyně ke zdi!

Sledování televizního přenosu z Parlamentu ČR, je „zážitek". Viděl jsem „elitu“ národa, která se chovala, jako nevychovaní spratci! Doufal jsem, že se změnou vedení Poslanecké sněmovny se vystupování zákonodárců zlepší, ale...

5.3.2022 v 11:36 | Karma: 17,16 | Přečteno: 1050x | Diskuse| Společnost

Luboš Chott

Chodím městem a dívám se za vrata aneb Kladenský zázrak! Romský nájemník dostal výpověď!

Nikomu, bez ohledu na rasu, vyznání či pohlaví, nepřeji, aby přišel o střechu nad hlavou, ale... Když dotyčný neví, co to znamená mít dobré sousedské vztahy s ostatními nájemníky, tak musí přijít domluva a když nepomůže, tak trest!

17.1.2022 v 6:35 | Karma: 26,24 | Přečteno: 786x | Diskuse| Společnost

Luboš Chott

Chodím městem a dívám se za vrata aneb Kačce o zdražení kladenské vody raději ani neřeknu

A je to tu zase! Zdražení vody v roce 2022 skoro o 7 % tj. o 7,50 Kč. Naší vody, kterou kladenští politici zaprodali cizákům z Veolie! „Díky" nim zaplatíme vodné a stočné za 1 kubik pitné vody šílených 115,39 Kč. Jak dlouho ještě?

20.12.2021 v 6:09 | Karma: 14,79 | Přečteno: 349x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

U Strakonic havarovalo několik aut, letí tam vrtulník. Silnice na Písek je zavřená

7. května 2024  17:49

U Strakonic na silnici I/4 havarovalo několik vozidel. Vozovka ve směru na Písek je kvůli havárii...

Izraelská armáda drží palestinskou stranu Rafáhu, v Egyptě se jedná o příměří

7. května 2024  7:44,  aktualizováno  17:23

Izraelská armáda v úterý zahájila operace ve východních částech Rafáhu na jihu Pásma Gazy. Obsadila...

Mezi extremisty stále dominuje takzvané antisystémové hnutí, tvrdí vnitro

7. května 2024  17:02

Dominance tzv. antisystémového hnutí na české extrémistické scéně přetrvává. Jeho představitelé...

Podnikatel myslel, že investuje. Podvodníci zatím vysáli z jeho účtů 20 milionů

7. května 2024  16:53

O 20 milionů korun přišel kvůli internetovým podvodníkům třiašedesátiletý muž z Hradecka. Podle...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 303
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 496x
Chodím rodným městem a dívám se za vrata...

Seznam rubrik