Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Dost bylo pravice!

Po staletí jste nás za naši jinakost utlačovali, vraždili a mrzačili na těle i na duchu. Na světě je nás už 13 procent, ale… Přesto jsme, díky své výjimečnosti, stále na okraji zájmu většinové společnosti. Dneska máme svůj den.

Přeji všem Alenám, Alenkám, Alčám či Álám k jejich dnešnímu svátku všechno nejlepší, ale… Já dnes také slavím. Jsem sice menšina, i když nejsem nositelem krásného jména Alena. Když je někdo nešikovný, nadáváte mu, že je levý, ale… Já jsem hrdý na to, že jsem levák a dnes mám svůj den. Je totiž Mezinárodní den leváků. Hurááá.

Začalo to už v první třídě, když nám, ze všeho vykuleným prvňáčkům, učitelka řekla: „Uchopte tužku do pravé ruky.“ „Proč do pravé?“ divil jsem se, protože do té doby jsem si doma maloval jenom levačkou, ale… Poslechl jsem. Ve škole jsem poslušně psal a kreslil pravou – i když to za moc nestálo, ale…

Doma v ilegalitě, jsem si dál maloval po svém. Uchopit lžíci do pravé ruky, jsem však, přes veškerý nátlak, zásadně odmítal! Ve školní jídelně jsem se naučil sedat vlevo, abych nestrkal do souseda a dělám to tak dodnes.

Když jsem se potom v učení postavil k truhlářskému ponku obráceně a uchopil hoblík do levé ruky, nastalo v truhlárně zděšení, které bych přirovnal k okamžiku, když se na konci filmu Sexmise narodil první kluk. Navíc jsme byli rovnou dva, ale… Opět jsem poslechl a uchopil hoblík, pilu či kladivo do „správné“ pravé ruky – když se však nikdo nedíval, tak…

A tak to máme, my leváci, celý život. Odmalička vás praváky posloucháme a přizpůsobujeme se vašemu světu. Existují dokonce země, kde je dodnes levá ruka brána za tzv. nečistou, ale… Co kdybyste se, alespoň dneska zkusili vžít do naší kůže a dělali úplně všechno levou rukou?

Garantuji vám, že byste byli brzo na prášky a rychle byste si udělali kafe, abyste se uklidnili, ale… S hrůzou byste zjistili, že když svůj oblíbený hrneček s obrázkem uchopíte do levé ruky, tak uvidíte, že obrázek najednou nevidíte.

Chytrým výrobcům naštěstí došlo, že leváci jsou díra na trhu a tak dnes není problém sehnat např. nůžky, otvírák na konzervy či počítačovou myš pro leváky, ale… Když si jdu koupit můj oblíbený mycí prostředek na nádobí, tak plastová nádoba je vytvarovaná tak, aby ji pravák pohodlně uchopil a levou rukou nahoru odklopil víčko – obráceně to nejde.

P.S. Co s tím? Všechno má svůj čas a jednou přijde den…

Autor: Luboš Chott | čtvrtek 13.8.2020 8:27 | karma článku: 17,26 | přečteno: 741x
  • Další články autora

Luboš Chott

Moje divadelní cesta z Kladna do Strakonic aneb Mé divadelní pětiletky

Jižní Čechy mám rád – s klukama jsme tam jezdili na čundr na různá místa, ale do Strakonic nikdy. Kdyby mi tehdy někdo řekl, že tam jednou budu hrát divadlo, tak bych se mu asi vysmál. Ale... Nikdy neříkej nikdy.

5.7.2023 v 7:21 | Karma: 8,01 | Přečteno: 247x | Diskuse| Společnost

Luboš Chott

Chodím městem a dívám se za vrata aneb Tady je Volfovo!

Se zvědavostí sobě vlastní, jsem na streamu shlédl 16. zasedání zastupitelů města Kladna, ale... Žádné překvapení se nekonalo. Primátor Volf v duchu, že zasedání městského zastupitelstva není žvanírna, rázně umlčoval opozici, ale...

24.3.2022 v 3:55 | Karma: 5,38 | Přečteno: 289x | Diskuse| Společnost

Luboš Chott

Paní předsedkyně Sněmovny ČR, postavte neukázněné poslance a poslankyně ke zdi!

Sledování televizního přenosu z Parlamentu ČR, je „zážitek". Viděl jsem „elitu“ národa, která se chovala, jako nevychovaní spratci! Doufal jsem, že se změnou vedení Poslanecké sněmovny se vystupování zákonodárců zlepší, ale...

5.3.2022 v 11:36 | Karma: 17,16 | Přečteno: 1050x | Diskuse| Společnost

Luboš Chott

Chodím městem a dívám se za vrata aneb Kladenský zázrak! Romský nájemník dostal výpověď!

Nikomu, bez ohledu na rasu, vyznání či pohlaví, nepřeji, aby přišel o střechu nad hlavou, ale... Když dotyčný neví, co to znamená mít dobré sousedské vztahy s ostatními nájemníky, tak musí přijít domluva a když nepomůže, tak trest!

17.1.2022 v 6:35 | Karma: 26,24 | Přečteno: 786x | Diskuse| Společnost

Luboš Chott

Chodím městem a dívám se za vrata aneb Kačce o zdražení kladenské vody raději ani neřeknu

A je to tu zase! Zdražení vody v roce 2022 skoro o 7 % tj. o 7,50 Kč. Naší vody, kterou kladenští politici zaprodali cizákům z Veolie! „Díky" nim zaplatíme vodné a stočné za 1 kubik pitné vody šílených 115,39 Kč. Jak dlouho ještě?

20.12.2021 v 6:09 | Karma: 14,79 | Přečteno: 349x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Po Kallasové přišla řada na Zelenského, Rusko na něj vydalo zatykač

4. května 2024  16:30,  aktualizováno  19:12

Ruské úřady zahájily trestní řízení proti ukrajinskému prezidentovi Volodymyru Zelenskému a...

Estonsku roste sebevědomí. Hovoří o blokádě proti Rusku v Baltském moři

4. května 2024  18:08

Sledujeme online Velitel estonské armády Martin Herem navrhuje spojencům se připravit na možnou blokádu ruských...

Sadiq Khan: první muslim jako starosta Londýna a první, kdo jím je už potřetí

4. května 2024  17:46

Starostou Londýna byl znovuzvolen labourista Sadiq Khan. Mandát obhájil potřetí v řadě, což se...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

  • Počet článků 303
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 496x
Chodím rodným městem a dívám se za vrata...

Seznam rubrik