Luboš Chott

Hurá do důchodu a na Růženku...

28. 08. 2017 4:49:41
Kamarádi mé univerzální jízdní kolo, kterému s plnou vážností říkám Nestor, nevím proč, posměšně nazývají Hybridem nebo dokonce První republikou. Jsem zvědavý, jak budou říkat sladce růžovým Rekolům, která můžeme na Kladně sdílet.

Když jsem si Nestora před lety kupoval, stál zastrčený v rohu prodejny, jako kdyby byl prašivý... Původně jsem si chtěl koupit úplně jiné kolo, ale když jsem ho zahlédl, bylo rozhodnuto. „Opravdu ho chcete?“ zeptal se mě pochybovačně neprofesionálně prodavač, místo aby nadšeně vychvaloval jeho jízdní vlastnosti a byl rád, že se ho zbaví. „Jo, chci,“ odpověděl jsem nepřítomným hlasem a oči jsem nemohl spustit z Nestorových velkých blatníků ještě nastavených kouskem pryže, mohutného plastového krytu na řetězu, nosiče s velkokapacitními cestovními brašnami připomínající pytle na brambory a hlavně z vlaječky upevněné na dlouhém prutu, který trčel jako anténa na zadním kole. A tak jako tvrdím, že není umění bydlet v Českém Krumlově, ale na Kladně to chce silný charakter, tak totéž vyžaduje jízda na Nestorovi. Tuším, že podobné charakterové vlastnosti budou třeba při jízdě na růžovém Rekole...

Já Rekolům, kvůli jejich ochrannému zbarvení, říkám Růženky. Neutrálnější barva by určitě byla hezčí, ale všechno má svůj čas. Ještě jsme k ní nedospěli... A jak to tak vidím kolem sebe, tak budou růžová ještě hóóódně dlouho – jedné naivní kamarádce se kolo ztratilo z balkonu v prvním patře a sousedovi dokonce ze třetího. Možná, že kdyby byla růžová, tak...

Nejsem hnidopich. Naopak, byl bych rád, kdyby se Kladno stalo evropským, alespoň v rámci projektu Rekola, ale... Vím, že jsou Růženky vybaveny proti odcizení GPSkou, ale zajímalo by mě, jak jsou chráněny proti nechtěné demontáži cyklodílů? Nebo, jak je zajištěn jejich bezpečný technický stav a jak je to při jízdě na Růžence s pojištěním v případě úrazu?

P.S. Nechci nás seniory podceňovat, ale stále častěji mám pocit, že můj chytrý telefon je chytřejší než já... Proto mě informace, že se všechno, včetně platby nebo odemykání Rekola, bude provádět prostřednictvím aplikace v mobilním telefonu, nijak nenadchla. Nešlo by to zjednodušit např. visacím zámkem a plechovou kasičkou na řídítkách? Je mi jasné, že cílovou skupinou tohoto projektu nejsme my penzisté, kteří už toho na kolech většinou moc nenajezdíme, ale... Kdyby bylo možné sdílet elektrokola nebo rikšu, tak to by jářku bylo jiné kafe.

Autor: Luboš Chott | karma: 9.84 | přečteno: 387 ×
Poslední články autora