Hurá do důchodu, ale nechci smrdět!

Už jsme sice dost vyměkli, ale když mojí generaci důchodců řeknete, aby se uskrovnila, tak to uděláme, protože jsme na to byli většinu života zvyklí. Proto nemáme problém utáhnout kohoutky a šetřit s vodou, ale… Nechci smrdět!

Šel jsem kolem své oblíbené sběrny Sazky a vidím lákadlo, že ve hře je cca 223 mega. Vzpomenuv si na lidové moudro, že štěstí chodí dokola a když se unaví, tak sedne i na vola, jsem se hrnul k sázkovému terminálu. Se zchmuřenou tváří jsem však zjistil, že stejný úmysl měl kolega senior, který mávaje v ruce vsazeným tiketem rozšafně vykládal o tom, jak kdysi vyhrál 36 tisíc a jak se krásně prochlastávaly… Jindy usměvavá dámská obsluha však nejevila o jeho story zájem a já si v duchu říkal, že takhle nechci dopadnout...

Když kolega penzista konečně odešel, prohodila za ním žena za pultem něco v tom smyslu, že si měl koupit raději mýdlo… Měla pravdu. Odchozí nevoněl právě po fialkách, ale chlapi musí držet při sobě a tak jsem solidárně mlčel. „Neříkejte, že jste to necítil, viděla jsem, že radši stojíte metr za ním…“ smála se. „To byla diskrétní zóna,“ odpověděl jsem jí také se smíchem.

„A co když mu křivdíte? Co když jenom trochu přehnal šetření s vodou?“ řekl jsem naoko smrtelně vážně, takže znejistěla a já pokračoval v přednášce: „Víte že účty za vodné a stočné, jsou prý v Česku tak vysoké, že lidi začali tak razantně šetřit s vodou, až nás Světová zdravotnická organizace varovala, že se Češi pohybují na úrovni hygienického minima?“ To není z mé hlavy. Řekla to exkotelnice Jílková v televizní debatě o vodě. To ale dáma za pultem nevěděla a tak jsem na ni zapůsobil sečtěle. „Tak se nedivte, že občas někdo nevoní po Coco chanel...“ dorazil jsem ji. Milisekundu, kterou potřeboval její server k vyhodnocení situace, se odmlčela a potom mi s úsměvem odpověděla: „Teda, kdybych vás neznala, tak bych vám to snad doopravdy věřila…“ dorazila ona mě.

P.S. V úvodu zmíněného televizního pořadu Máte slovo – o vodě, zazněla odpověď na otázku, proč čím víc s vodou šetříme, tím víc její cena stoupá? Cílem každé zahraniční firmy je dostat co nejvíce peněz od lidí na své účty a pokud jim to legislativa dovolí, tak to udělají. Zastupitelé kvůli uzavřeným smlouvám de facto ztratili možnost cenu vody regulovat a už vůbec nerozhodují o tom, kde končí zisky z vody, které lidé v ceně vodného a stočného platí. Tak je tomu v celé řadě českých měst a mimo jiné i na Kladně. Ale…

K pádu Římské říše došlo i díky její rozpínavosti a nenažranosti. Po ní tu byly další říše, které dopadly nemlich stejně. Své vodní impérium si v Česku vybudovala i francouzská společnost Veolia, ale ani ta nemusí být věčná… Pražský magistrát chystá jednání se skupinou Veolia o odkupu společnosti Pražské vodovody a kanalizace. Nedávno jsem zaslechl, že se k podobnému kroku chystá i Ústí nad Labem – samozřejmě, že frantíkům zaplatí za nedodržení „nekonečné“ smlouvy mastné odstupné, ale životodárná voda, bude zase jejich. Tak proč by to nešlo i na Kladně?

Autor: Luboš Chott | středa 12.7.2017 7:27 | karma článku: 21,47 | přečteno: 1154x
  • Další články autora

Luboš Chott

Nahoře bez do autobusu ano či ne?

1.10.2021 v 5:26 | Karma: 38,42

Luboš Chott

Prokrastinace, nebo jenom lenost?

16.8.2021 v 5:54 | Karma: 8,98
  • Počet článků 303
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 496x
Chodím rodným městem a dívám se za vrata...

Seznam rubrik