Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Chodím městem a dívám se za vrata aneb Nechci hledat Eldorádo!

Jsem kladenský patriot! I když žití na Kladně vyžaduje silnou vůli! Se sarkasmem tvrdím, že v Česku není kosmopolitnější město než je Kladno, ale... Z donucení!

Také se vám stane, že zaslechnete nějakou písničku a potom jí za nic na světě nemůžete dostat z hlavy? Mně se to stalo s Eldorádem. Ne však v podání legendárního Waldy, nýbrž od „revivalové" skupiny Walda Gang. Určitě jí to neladí, jako orchestru Václava Hybše nebo KTO a už vůbec to nezní romanticky, jako od Matušky. Eldorádo v jejich podání je jiné... Drsné a agresivní tak, že mi vlezlo do hlavy a nemohl jsem se ho zbavit. A nejhorší byl refrén: „Jít a hledat Eldorádo, zbavené vší bídy člověčí, jít a hledat Eldorádo, kde je láska, mír a bezpečí.“ A jak se mi ten text mlel v hlavě pořád dokola, tak jsem o něm začal přemýšlet a babrat se v něm až na mě padly chmury...

Jestli mám zbaběle odejít z rodného Kladna, které „díky“ vyšším zájmům, bezskrupulóznímu chování několika politických hajzlíků a naivitě jednoho dobrodruha, padlo skoro až na dno a ještě po mnoha letech není zbavené vší bídy člověčí... Jestli mám odejít z rodného města, ve kterém se mě moji rodiče nebáli pustit hrát si na ulici, ale ve kterém se už hodně dlouho bezpečně necítím. Jestli…

Ale potom jsem se zdravě nas... a řekl si: Proč já?! Proč já bych měl na stará kolena odcházet hledat něco, co chci, aby bylo tady na Kladně? Ať odejdou ti, kteří nechtějí, aby tu byl mír a bezpečí! Ať odejdou ti, kteří se nechtějí přizpůsobit většině slušných Kladeňáků bez rozdílu barvy kůže, pravičákům i levičákům, pravákům i levákům, s vyznáním či bez vyznání, kuřákům i nekuřákům atd....

Abychom se nebáli jít v noci parkem nebo vedlejšími ulicemi a senioři se nestrachovali otevřít dveře od bytu. Aby ubytovny nebyly obchodem s bídou... Aby se Kladeňáci z jednotlivých městských čtvrtí znali se svým strážníkem-okrskářem, tak jak mi o tom kdysi vyprávěl táta, a mohli  se na něj s důvěrou obrátit. Aby piano určené k veřejnému muzicírování, bylo v každém městském parku a žádný barbar je nezničil. Aby opět fungovaly fontánky u kterých bychom se mohli osvěžit. Aby nebyly strhané jízdní řády MHD. Aby...

Ale místo toho, aby tohle všechno bylo, abychom žili na Kladně rádi, ustupujeme od tradičních hodnot a přizpůsobujeme se nepřizpůsobivým! Jak? Třeba tím, že neobnovujeme to, co bylo zničeno. S prostým vysvětlením, že je škoda peněz, protože by to stejně zase někdo rozbil nebo ukradl. Nebo raději alibisticky odstraníme lavičky, aby se na nich nemohla scházet pochybná individua, než aby se proti nim zasáhlo podle zákona... Ale to je všechno špatně! Na hrubý pytel patří zase jen hrubá záplata a nikoliv samet!

Hej, páni konšelé. Máte „jasné páky" na to, abyste vyhlásili nulovou toleranci násilníkům ohrožujícím bezpečnost a zdraví slušných Kladeňáků a ničitelům věcí veřejných a ztrestali je spravedlivě podle práva „padni komu padni". Tak je používejte! Dali jsme vám důvěru a určitě ji budete chtít zase. Tak se snažte!

A vůbec, kdo je nebo co je či co vůbec znamená slovo nepřizpůsobivý? Člověk přece musí ctít zákon a respektovat společenské normy země, města, obce, ve které žije a pokud tak nečiní, měl by buď odejít nebo být spravedlivě potrestán. Nebo je slovo nepřizpůsobivý bráno za terminus technicus, pro člověka žijícího určitým životním stylem? Mám tomu rozumět tak, že jako je někdo workoholik nebo alkoholik, tak někdo jiný je prostě nepřizpůsobivý a basta. A já se s tím mám smířit a brát ho takový, jaký je? Nikdy! A je mi jedno, jestli je bílý, žlutý nebo černý!

P.S. Jsem xenofobní? Ne! Jsem naivní...

Autor: Luboš Chott | pondělí 30.10.2017 5:22 | karma článku: 15,30 | přečteno: 347x
  • Další články autora

Luboš Chott

Moje divadelní cesta z Kladna do Strakonic aneb Mé divadelní pětiletky

Jižní Čechy mám rád – s klukama jsme tam jezdili na čundr na různá místa, ale do Strakonic nikdy. Kdyby mi tehdy někdo řekl, že tam jednou budu hrát divadlo, tak bych se mu asi vysmál. Ale... Nikdy neříkej nikdy.

5.7.2023 v 7:21 | Karma: 8,01 | Přečteno: 247x | Diskuse| Společnost

Luboš Chott

Chodím městem a dívám se za vrata aneb Tady je Volfovo!

Se zvědavostí sobě vlastní, jsem na streamu shlédl 16. zasedání zastupitelů města Kladna, ale... Žádné překvapení se nekonalo. Primátor Volf v duchu, že zasedání městského zastupitelstva není žvanírna, rázně umlčoval opozici, ale...

24.3.2022 v 3:55 | Karma: 5,38 | Přečteno: 289x | Diskuse| Společnost

Luboš Chott

Paní předsedkyně Sněmovny ČR, postavte neukázněné poslance a poslankyně ke zdi!

Sledování televizního přenosu z Parlamentu ČR, je „zážitek". Viděl jsem „elitu“ národa, která se chovala, jako nevychovaní spratci! Doufal jsem, že se změnou vedení Poslanecké sněmovny se vystupování zákonodárců zlepší, ale...

5.3.2022 v 11:36 | Karma: 17,16 | Přečteno: 1050x | Diskuse| Společnost

Luboš Chott

Chodím městem a dívám se za vrata aneb Kladenský zázrak! Romský nájemník dostal výpověď!

Nikomu, bez ohledu na rasu, vyznání či pohlaví, nepřeji, aby přišel o střechu nad hlavou, ale... Když dotyčný neví, co to znamená mít dobré sousedské vztahy s ostatními nájemníky, tak musí přijít domluva a když nepomůže, tak trest!

17.1.2022 v 6:35 | Karma: 26,24 | Přečteno: 786x | Diskuse| Společnost

Luboš Chott

Chodím městem a dívám se za vrata aneb Kačce o zdražení kladenské vody raději ani neřeknu

A je to tu zase! Zdražení vody v roce 2022 skoro o 7 % tj. o 7,50 Kč. Naší vody, kterou kladenští politici zaprodali cizákům z Veolie! „Díky" nim zaplatíme vodné a stočné za 1 kubik pitné vody šílených 115,39 Kč. Jak dlouho ještě?

20.12.2021 v 6:09 | Karma: 14,79 | Přečteno: 349x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 303
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 496x
Chodím rodným městem a dívám se za vrata...

Seznam rubrik