Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Chodím městem a dívám se za vrata aneb Jak jsem přišel o Helmuta

Nedávno u nás na Kladně dul silný vítr. Dul tak silně, že mi dvakrát sfoukl Helmuta z hlavy. Abyste rozuměli, Helmut je, vlastně byl, můj černý manžestrový klobouk. Když mi ho sfoukl potřetí, právě jsem šel kolem plotu, ale...

Co čert nechtěl, tentokrát můj apartní klobouček neskočil na zemi, jako dvakrát předtím, a nemusel jsem za ním běžet, ale... Za plotem pěkné vilky. Co teď? Setrvačností jsem udělal ještě pár kroků a přitom jsem se rozhodoval, jestli mám Helmuta oželet, nebo nesměle zazvonit a s omluvou, že vyrušuji, požádat majitele domu o jeho navrácení?

Buďto se mi vysměje nebo mi vynadá – analyzoval jsem, co je horší… Nakonec jsem sebral odvahu a s obavou, že mi vzteklý domácí vyleje na hlavu kýbl vody, jako kdysi, když jsme s klukama z lumpárny zvonili na zvonky, jsem krátce stiskl zvonek, ale...

Nic. Odvážněji jsem zazvonil podruhé a potřetí, ale… Zase nic. Místo pana domácího, se však ozval domácí pes. Lekl jsem se ho, protože jsem s ním nepočítal resp. proto, že jsem špatně pochopil cedulku na vrátkách, na které stálo: Tady hlídám já! Myslel jsem, že to je varování zlodějům od domácího, ale…

On tu přede mnou stál středně velký žlutý pes, kterému někdo ostříhal hřívu. Zuřivě štěkal a při každém zazvonění, se intenzita jeho štěkotu ještě násobila. Potom až zajíkavě chroptěl, i když jsem nezvonil, ale… Najednou zmizel. Co se děje, že by se vrátil majitel domu – doufal jsem. Ale…

Pes se vrátil a v tlamě svíral mého Helmuta. Po čichu asi poznal, že patříme k sobě, a když nemohl na mě, tak si vylil vztek alespoň na Helmutovi. Vyhazoval ho do vzduchu a zase chytal do své mordy. Válel se s ním po zemi. Přidržoval si ho tlapami a se vzteklým vrčením ho rval svými tesáky, až z Helmuta cucky létaly.

Tak takhle bych asi dopadl, kdyby mě dostal do svých spárů, pomyslel jsem si. Promiň, Helmute, odpočívej v pokoji, omluvil jsem se milované pokrývce hlavy, za to, že jsem se zachoval zbaběle a nevyrval ji psovi z tlamy.

P.S. Takticky jsem ustoupil, ale... Ještě hodně dlouho, jsem za zády slyšel nenávistný štěkot.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Luboš Chott | pátek 23.4.2021 5:50 | karma článku: 9,68 | přečteno: 169x
  • Další články autora

Luboš Chott

Moje divadelní cesta z Kladna do Strakonic aneb Mé divadelní pětiletky

Jižní Čechy mám rád – s klukama jsme tam jezdili na čundr na různá místa, ale do Strakonic nikdy. Kdyby mi tehdy někdo řekl, že tam jednou budu hrát divadlo, tak bych se mu asi vysmál. Ale... Nikdy neříkej nikdy.

5.7.2023 v 7:21 | Karma: 8,01 | Přečteno: 247x | Diskuse| Společnost

Luboš Chott

Chodím městem a dívám se za vrata aneb Tady je Volfovo!

Se zvědavostí sobě vlastní, jsem na streamu shlédl 16. zasedání zastupitelů města Kladna, ale... Žádné překvapení se nekonalo. Primátor Volf v duchu, že zasedání městského zastupitelstva není žvanírna, rázně umlčoval opozici, ale...

24.3.2022 v 3:55 | Karma: 5,38 | Přečteno: 289x | Diskuse| Společnost

Luboš Chott

Paní předsedkyně Sněmovny ČR, postavte neukázněné poslance a poslankyně ke zdi!

Sledování televizního přenosu z Parlamentu ČR, je „zážitek". Viděl jsem „elitu“ národa, která se chovala, jako nevychovaní spratci! Doufal jsem, že se změnou vedení Poslanecké sněmovny se vystupování zákonodárců zlepší, ale...

5.3.2022 v 11:36 | Karma: 17,16 | Přečteno: 1051x | Diskuse| Společnost

Luboš Chott

Chodím městem a dívám se za vrata aneb Kladenský zázrak! Romský nájemník dostal výpověď!

Nikomu, bez ohledu na rasu, vyznání či pohlaví, nepřeji, aby přišel o střechu nad hlavou, ale... Když dotyčný neví, co to znamená mít dobré sousedské vztahy s ostatními nájemníky, tak musí přijít domluva a když nepomůže, tak trest!

17.1.2022 v 6:35 | Karma: 26,24 | Přečteno: 788x | Diskuse| Společnost

Luboš Chott

Chodím městem a dívám se za vrata aneb Kačce o zdražení kladenské vody raději ani neřeknu

A je to tu zase! Zdražení vody v roce 2022 skoro o 7 % tj. o 7,50 Kč. Naší vody, kterou kladenští politici zaprodali cizákům z Veolie! „Díky" nim zaplatíme vodné a stočné za 1 kubik pitné vody šílených 115,39 Kč. Jak dlouho ještě?

20.12.2021 v 6:09 | Karma: 14,79 | Přečteno: 349x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

Britská učitelka spala s žáky, s jedním otěhotněla. U soudu přiznala „chyby“

14. května 2024  20:57

O chybách a zničeném snu nyní u soudu v Manchesteru vypráví britská učitelka, kterou policie viní...

Publikace Nerudové jsou ostuda. Zesměšňuje všechny vědce, míní europoslanec

9. května 2024  12:08

Ekonomka a kandidátka do Evropského parlamentu za hnutí STAN Danuše Nerudová publikováním do...

Zelenskyj ruší všechny zahraniční cesty, situace na frontě mu neumožňuje odjet

15. května 2024  9:34,  aktualizováno  14:45

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj odkládá všechny zahraniční návštěvy. Uvedl to jeho mluvčí...

Moucha na útěku. Francie po krvavém útoku dál hledá vězně a jeho osvoboditele

15. května 2024  10:13,  aktualizováno  14:33

Ve Francii druhým dnem pátrají po uprchlém vězni a dalších čtyřech ozbrojených mužích, kteří při...

Vláda kývla na program návratu části uprchlíků před válkou na Ukrajinu

15. května 2024  5:45,  aktualizováno  14:31

Program pomoci při návratu uprchlíků na Ukrajinu schválila ve středu vláda. V první fázi by se...

Za mír demonstrujte s vašimi komunisty v Moskvě, sepsul Rouček Dostála

15. května 2024  14:25

Ve vysílání pořadu 360° CNN Prima News na téma Evropská unie a bezpečnost se pohádali kandidát za...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 303
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 496x
Chodím rodným městem a dívám se za vrata...

Seznam rubrik