Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Luďku, ahoj...

Neznali jsme se, ale zdravili se – tenkrát se i neznámí lidé zdravili. „Ahoj,“ zavolal na mě z železniční tratě nad řekou Berounkou a dál šlapal po pražcích do Račic. „Ahoj,“ odpověděl jsem mu z verandy našeho stoletého srubu.

Jednou se zastavil, rozhlédl se, mlčky vyndal z brašny fotoaparát, udělal cvakcvak a šel dál. „Díky, doufám, že ten můj brloh bude na titulní straně," zahalekal jsem za ním, netuše, že to bude památeční fotka. No, na titulce sice nebyla, ale… Dostala se mi do ruky kniha o Berounce. Zvědavě jsem v ní listoval, jestli najdu některá známá místa a najednou vidím naši starou chajdu i s pramičkou, kterou nám ještě ten rok někdo ukradl. Kouknu se na jméno autora a čtu Luděk Švorc – v tu chvíli se mi vybavil, jak stojí na kolejích a fotí.

Psala se bouřlivá devadesátá léta 20. století a já se shodou okolností ocitl v redakci Kladenských novin. A protože nové koště dobře mete, tloukl jsem zuřivě do klávesnice s očima vpitýma do monitoru, když v tom se nade mnou ozvalo „Ahoj, co ty tady?" „Ahoj," odpověděl jsem automaticky ještě dřív, než jsem zvedl oči. „Já tady, tak trochu píšu,“ vyblekotal jsem překvapeně. „Já pro vás zase fotím, tak ahoj,“ a šel si po svých. Během těch dvou let, jsme se takhle setkali a spolupracovali mockrát a vždycky jsme přitom prohodili pár slov i o naší milované Berounce.

Potom jsme si skoro na dvacet let zmizeli z očí. Já do Prahy, kde jsem prošel několika redakcemi. Luděk za tu dobu nafotil tisíce obrázků a napsal více než deset knih – obdivuhodné, z legrace jsem mu říkal kladenský Viewegh. Sešli jsme se až vloni, když přijal moje pozvání do literárně hudebního pořadu Oslí můstky. Upřímně jsme se pozdravili, popovídali si, Luděk přečetl něco ze svého bohatého díla a slíbil mi, že přijde zase, ale…

V prosinci se omluvil s tím, že jde na operaci. V lednu jsem se ho smskou poptal na zdraví a pozval ho na další čtení, ale odpověděl: „Je mi to líto, netroufnu si. Dík, že jsi nezapomněl.“ Nezapomněl, Luďku a vím, že vždycky když se kouknu z chaty na koleje, uvidím tě a uslyším tvoje bodré „Ahoj…“ Zvednu oči k oblakům zrcadlícím se v Berounce a odpovím ti.

Autor: Luboš Chott | pondělí 4.3.2019 5:13 | karma článku: 18,73 | přečteno: 499x
  • Další články autora

Luboš Chott

Moje divadelní cesta z Kladna do Strakonic aneb Mé divadelní pětiletky

Jižní Čechy mám rád – s klukama jsme tam jezdili na čundr na různá místa, ale do Strakonic nikdy. Kdyby mi tehdy někdo řekl, že tam jednou budu hrát divadlo, tak bych se mu asi vysmál. Ale... Nikdy neříkej nikdy.

5.7.2023 v 7:21 | Karma: 8,01 | Přečteno: 247x | Diskuse| Společnost

Luboš Chott

Chodím městem a dívám se za vrata aneb Tady je Volfovo!

Se zvědavostí sobě vlastní, jsem na streamu shlédl 16. zasedání zastupitelů města Kladna, ale... Žádné překvapení se nekonalo. Primátor Volf v duchu, že zasedání městského zastupitelstva není žvanírna, rázně umlčoval opozici, ale...

24.3.2022 v 3:55 | Karma: 5,38 | Přečteno: 289x | Diskuse| Společnost

Luboš Chott

Paní předsedkyně Sněmovny ČR, postavte neukázněné poslance a poslankyně ke zdi!

Sledování televizního přenosu z Parlamentu ČR, je „zážitek". Viděl jsem „elitu“ národa, která se chovala, jako nevychovaní spratci! Doufal jsem, že se změnou vedení Poslanecké sněmovny se vystupování zákonodárců zlepší, ale...

5.3.2022 v 11:36 | Karma: 17,16 | Přečteno: 1050x | Diskuse| Společnost

Luboš Chott

Chodím městem a dívám se za vrata aneb Kladenský zázrak! Romský nájemník dostal výpověď!

Nikomu, bez ohledu na rasu, vyznání či pohlaví, nepřeji, aby přišel o střechu nad hlavou, ale... Když dotyčný neví, co to znamená mít dobré sousedské vztahy s ostatními nájemníky, tak musí přijít domluva a když nepomůže, tak trest!

17.1.2022 v 6:35 | Karma: 26,24 | Přečteno: 786x | Diskuse| Společnost

Luboš Chott

Chodím městem a dívám se za vrata aneb Kačce o zdražení kladenské vody raději ani neřeknu

A je to tu zase! Zdražení vody v roce 2022 skoro o 7 % tj. o 7,50 Kč. Naší vody, kterou kladenští politici zaprodali cizákům z Veolie! „Díky" nim zaplatíme vodné a stočné za 1 kubik pitné vody šílených 115,39 Kč. Jak dlouho ještě?

20.12.2021 v 6:09 | Karma: 14,79 | Přečteno: 349x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  19:40

Nejvyšší soud USA se poprvé zabývá otázkou, zda mají bývalí prezidenti absolutní imunitu vůči...

Trvalo to měsíc. Baltimore otevřel kanál pro lodě uvězněné po zřícení mostu

25. dubna 2024  19:34

Měsíc po zřícení přístavního mostu proplula nově otevřeným plavebním kanálem v Baltimoru první loď....

Chcete peníze? Máme otázky! Jourová jménem Bruselu griluje Ficovu vládu

25. dubna 2024  19:25

Nikdo si nepřeje, aby Slovensko přišlo o peníze z evropských fondů, řekla ve čtvrtek...

Ázerbájdžán v Karabachu zboural arménskou vesnici, na místě staví mešitu

25. dubna 2024  18:55

Ázerbájdžán v jedné ze znovuzískaných vesnic v Náhorním Karabachu zbořil 200 let starý arménský...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 303
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 496x
Chodím rodným městem a dívám se za vrata...

Seznam rubrik