Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Disciplina, vy kluci pitomí, musí bejt…

„Tati, dostala jsem pokutu za špatný parkování,“ volala mi dotčeně dcera a podala to tak, jak to umí jenom ženská...            „Chudák policajtka,“ zalitoval jsem v duchu strážkyni zákona.

„Jó holka, za blbost se platí,“ odpověděl jsem jí výchovně, abych v jejích očích nesrazil autoritu policie… Protože, jak už říkal dobrý voják Švejk: „Disciplina, vy kluci pitomí, musí bejt, jinak byste lezli jako vopice po stromech“. Ale záhy jsem si uvědomil, že bych k ní, vzhledem k jejímu pokročilému těhotenství, neměl být tak přísný. Šla do slánské polikli-niky asi už na poslední lékařskou kontrolu před porodem, a kdo to zná ve Slaném, tak ví, jaký je kolem Smetanova náměstí v poledne dopravní frmol a tudíž i problém s parková-ním. Vzhledem k těmto okolnostem, jsem její rozladění chápal, ale…                        „Nediv se, když jsi zaparkovala dva metry od přechodu,“ poznamenal jsem o poznání mírnějším tónem. „Já vím, že to byla moje blbost a ta policajtka ke mně byla slušná,“ potěšilo mě, že i ona zůstala slušná a nenazvala strážkyni pořádku orgánem…              „Mě ale hlavně naštvalo to, že někdo volal na policii, že tam stojí auto, který brání dětem ve výhledu při přecházení,“ líčila mi, jak k tomu došlo. „To víš, to je občanská povinnost… A kór, když máš na autě pražskou espézetku, to si někteří pořádkumilovní Slaňáci rádi přisadí,“ utrousil jsem ironicky – zmínil jsem i značku vozu, ale tu zde nemá cenu uvádět... I ta mohla být nakonec důvodem, proč ji nějaký aktivista „naprášil“ na policii. Dali jsme se do vášnivé debaty o problematice parkování, během které jsem zastával práva chodců na bezpečné přecházení přes silnici a dcera zase nároky řidičů na možnost či spíše nemožnost parkování. Vyprávěl jsem jí, jak se z okna mého bytu v kladenském sídlišti denně dívám na zaplněné parkoviště a občas vidím, jak kolem projíždí jedno           a totéž auto i několikrát za sebou a jeho řidič zoufale hledá, kde by zaparkoval.              Je to docela zajímavé sledovat... Projede kolem poprvé, podruhé, někdy i potřetí a skoro krokem, a když místo nenajde, tak to vyřeší tak, že zaparkuje na chodníku. Věřím, že by raději zaparkoval na místě k tomu určeném, ale disciplina musí bejt… „Ale tati, co má dělat? Víš, jak se večer parkování blbě hledá,“ oponovala mi dcera. Chápu to, protože sám jsem kdysi pradávno dostal pokutu za parkování na veřejné zeleni. Sice tam vůbec žádná zeleň nebyla, jenom udusaná hlína, ze které matně vyčuhovalo něco, co kdysi bylo obrubníkem. Ten jsem s radostí, že jsem konečně zaparkoval, přejel a tím jsem se provinil. Neukecal jsem to a zaplatil pokutu, protože, jak už bylo několikrát řečeno, disci-plina musí bejt…                                                                                                                „No, nezlob se, ale zaparkovat na chodníku a ještě k tomu na bíle vyšrafovaném, tak to je provokace a arogance. To je, jako když si říká, chodci i policajti mi můžou políbit šos!" Přitvrdil jsem. „Ale i to bych byl, jako chodec, schopný občas skousnout, kdyby mi nechal alespoň volnou uličku k přechodu a nemusel jsem se k němu protahovat kolem kontejnerů na odpad.“ Mlčela a tak jsem trumfoval… „A víš, co je nejlepší, že jsem několikrát viděl policajty, jak jeli kolem a nic…“ „No, asi se zrovna dívali na druhou stranu,“ odpověděla mi se smíchem dcera – máme stejný humor a tak jsem se tomu zasmál také… Ale co dál? Mám si je vyfotit a udělat jim fotoalbum nebo je mám  „naprášit" vrchnímu veliteli, aby si je našel na kamerách, když nepomáhali a nechránili?

Autor: Luboš Chott | pátek 19.2.2016 1:00 | karma článku: 18,37 | přečteno: 1234x
  • Další články autora

Luboš Chott

Moje divadelní cesta z Kladna do Strakonic aneb Mé divadelní pětiletky

Jižní Čechy mám rád – s klukama jsme tam jezdili na čundr na různá místa, ale do Strakonic nikdy. Kdyby mi tehdy někdo řekl, že tam jednou budu hrát divadlo, tak bych se mu asi vysmál. Ale... Nikdy neříkej nikdy.

5.7.2023 v 7:21 | Karma: 8,01 | Přečteno: 247x | Diskuse| Společnost

Luboš Chott

Chodím městem a dívám se za vrata aneb Tady je Volfovo!

Se zvědavostí sobě vlastní, jsem na streamu shlédl 16. zasedání zastupitelů města Kladna, ale... Žádné překvapení se nekonalo. Primátor Volf v duchu, že zasedání městského zastupitelstva není žvanírna, rázně umlčoval opozici, ale...

24.3.2022 v 3:55 | Karma: 5,38 | Přečteno: 289x | Diskuse| Společnost

Luboš Chott

Paní předsedkyně Sněmovny ČR, postavte neukázněné poslance a poslankyně ke zdi!

Sledování televizního přenosu z Parlamentu ČR, je „zážitek". Viděl jsem „elitu“ národa, která se chovala, jako nevychovaní spratci! Doufal jsem, že se změnou vedení Poslanecké sněmovny se vystupování zákonodárců zlepší, ale...

5.3.2022 v 11:36 | Karma: 17,16 | Přečteno: 1050x | Diskuse| Společnost

Luboš Chott

Chodím městem a dívám se za vrata aneb Kladenský zázrak! Romský nájemník dostal výpověď!

Nikomu, bez ohledu na rasu, vyznání či pohlaví, nepřeji, aby přišel o střechu nad hlavou, ale... Když dotyčný neví, co to znamená mít dobré sousedské vztahy s ostatními nájemníky, tak musí přijít domluva a když nepomůže, tak trest!

17.1.2022 v 6:35 | Karma: 26,24 | Přečteno: 786x | Diskuse| Společnost

Luboš Chott

Chodím městem a dívám se za vrata aneb Kačce o zdražení kladenské vody raději ani neřeknu

A je to tu zase! Zdražení vody v roce 2022 skoro o 7 % tj. o 7,50 Kč. Naší vody, kterou kladenští politici zaprodali cizákům z Veolie! „Díky" nim zaplatíme vodné a stočné za 1 kubik pitné vody šílených 115,39 Kč. Jak dlouho ještě?

20.12.2021 v 6:09 | Karma: 14,79 | Přečteno: 349x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejdřív spor o Green Deal. Sliby politiků pak převrátila umělá inteligence

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno 

Tématu Green Dealu a jeho možné revize se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Velitelé jsou svině, moji rotu zničili. Ukrajinci hasí průlom v Donbasu

26. dubna 2024  14:54

Premium Zatímco Rusové rozšiřují průnik kolem strategicky položeného městečka Očeretyne, Ukrajinci řeší,...

USA a Čína musí být partnery, řekl Si. Blinken mu vyčetl podporu Ruska

26. dubna 2024  13:10,  aktualizováno  13:45

Ve vztazích mezi Čínou a Spojenými státy zůstává mnoho problémů. Musí ale být spíše partnery než...

KOMENTÁŘ: Byrokracie s vízy? Přitvrdíme. Jak Česko zařízlo studenty z ciziny

26. dubna 2024

Premium Nenápadná úřední klička zásadně zkomplikovala život zahraničních studentů v Česku. Stát ještě...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 303
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 496x
Chodím rodným městem a dívám se za vrata...

Seznam rubrik